favorilere eklediği son 20 entry


... tümü ...
  • @farklibirkadin, şu linki şuraya bırakayım madem :D

    https://instagram.com/lumbersexual/

    2
  • erkeklerin içindeki "kadına eziyet etme" isteğine isim koymuşlar, başka hiçbi şey değil. kadının gırtlağına gırtlağına bastırmaktan zevk alıyosan boğulma efekti seni iyice coşturuyosa bu, sen kendini üstün, baskın ve aktif hissettiğin içindir. bayılıyorlar ya. egoları tatmin oluyor bence. Kadını aşağılayarak zevk alıyorlar. Kadının burnunu kapatarak yaptıran var, ben bunda hiç cinsel bi şey göremiyorum bu direkt saldırı. resmen çükün sayesinde önünde diz çöken bir kadın varmış gibi hissetmek. hani kötü kalpli krallar olur ya kölelere eziyet edip kahkahalar atar, onlar geliyo aklıma. sanki biz köleymişiz de bize eziyet ediyorlarmış gibi.
    bilmiyorum beni üzüyo böyle şeyler, sanki aşağılanıyomuşum gibi

  • bizim üzerimizde ceket, tabağımızda biftek olarak gördüğümüz şeylerin aslında bir zamanlar kompleks bir sinir sistemine sahip, hisleri, anıları, içgüdüleri, ihtiyaçları olan kocaman bir canlı olduğunu ve köleleştirilip acımasızca katledildiğini gözler önüne seren 2003 yapımı belgesel. aynı zamanda et yiyen arkadaşlar üzerinde kullanılabilecek bir psikolojik işkence aleti. aman diyeyim kullanırken dikkatli olun yine de, yürek dayanmayacak sahneler çok.

    2
  • Kafamin icinde dolanan tum kötü dusuncelerden bu melodi sayesinde kurtulmam bence tanrının bu parcayi kast ederek bize gonderdigi ilahi eserlerden biri olmasindan ötürü olsa gerek...

    bir digeri icin maria callas ave maria

    2
  • Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /home/edepsizsozluk/public_html/system/modules/system/profile.php on line 91
  • Yaptım oldu dedirten şeydir, iki senedir sorunsuz ilerlemesinde sürekli birbirimizi özlememizin de etkisi vardır elbet ama insan hayatının aşkını bulduktan sonra katlanamayacagi şey kalmıyor gibi. insanlar genelde manyakça buluyor bunu, hakli da olabilirler ama maddeci olmayı bi kenara bırakıp kendinize değer mi sorusunu sorduğunuzda cevap kesinlikle değer, oluyor

    1
  • kimse kimseye silah zoruyla entry okutmuyor. bırakın kim ne istiyorsa yazsın, okumazsınız olur biter. insanların entry'lerinin altına aşağılayıcı yorumlar yazmak, onlarla dalga geçmek de hoş şeyler değil ama kimse buna takılmamış nedense. burası kadınların kendini özgürce ifade edebileceği bir ortam ise ben öncelik olarak kimin ne anlattığına değil, kimin birbirine hangi üslupla yaklaştığına bakarım. sözlükte hangi konular hakkında konuşulacağına dair değil, "nasıl" konuşulacağına dair kurallar var.

    ben sözlükteki "aşağılama" olayından rahatsızım. isteyen özel hayatını anlatır, isteyen çektiği sıkıntıyı anlatır, burada o kadar insanız, "belki bi tanesi beni anlar" diye düşünüp tabii ki yazacak. kadınların insan içinde konuşmaya çekindiği şeyleri burada rahatça konuşabilmesi için hazırlanmış bir sözlük burası. bi kadın gerçek hayatta kendi kimliğini gizlemeye çalışıyorsa bu onun "korkaklığı" değildir, çevrenin yarattığı baskıdır. insan insana denk değil, herkes senin gibi düşünmek zorunda hiç değil. kimi çok umursuyordur çevresini, kimi hiç umursamıyordur. herkesten aynı davranışı sergilemesini bekleyemezsin. kadın sözlüğünde bile kadının kendini ifade etmesine sınır koymaya kalkıyorsanız, onu yargılıyorsanız sakın ataerkil sistemi falan eleştirmeyin. aynı bokun laciverti çünkü. biz erkeklerle "ne hakkında konuşacağıma sen karar veremezsin" kavgası verirken kendi içimizde kısıtlanıyorsak sözlüğü kapatın gitsin, hiçbi anlamı yok.

  • dünyayı kurtarmak gibi bir hedefim yok.

    niye bunu açıklama ihtiyacı hissediyorum? çünkü ben de nesi var nesi yoksa ortalığa döken ampalardanım.

    sözlüğün amacı, hedefi ve misyonu hakkında fikir sahibi olmakla birlikte, ben bu amaca, hedefe ve misyona doğrudan katkıda bulunabilecek bir üsluba, bir tarza ya da bir tavra sahip değilim. politize edemediğim, etmek isteyip istemediğime dahi emin olamadığım bir yanım var. klavyenin başından kalktığında da çılgınlar gibi kuir politika veya feminist kuram tartışan birisi değilimdir zaten. bununla birlikte, tüm dünyaya %100 açık (anneanne hariç) lezbiyen bir kadınım. duruma göre falan değil, her durumda herkese açığım. üstüne basa basa söylüyorum, dünyayı kurtarmayı hedeflediğimden değil, kendimi kurtarmayı hedeflediğimden. ama işte ne oluyor biliyor musun? ben kendimi kurtarmaya çalışırken, birileri bir lezbiyen kadına, onun lezbiyen bir kadın olduğunu bilerek dokunuyorlar. onunla, lezbiyen bir kadın olduğunu bilerek sohbet ediyorlar. ona, lezbiyen bir kadın olduğunu bilerek, kızım, ablam, dostum, annem, teyzem, halam, arkadaşım diyorlar. yani aslında, benden ziyade onlar kurtuluyorlar. sadece homofobik eğilimlerinden sıyrılmaları değil mesele. 'ben lezbiyen bir kadınım.' demek aynı zamanda ben bir kadınım, benim bir cinselliğim var ve kendi cinsel hallerim üzerindeki tüm söz hakları bana aittir de demek

    saçma sapan entryler giriyorum, doğru. umumiyetle hayat hikayemi anlatıyorum ve benim ne yaşadığım kimseyi zerrece ilgilendirmiyor. ama şehirlerden bir şehirde, kendini yapayalnız hissetme ihtimali olan bir kadın var. bir çıkmazın içinde olabilir. bir cehenneme düşmüş olabilir. o saçma sapan entrylere ihtiyacı olabilir ve tüm bunların sebebi de toplumsal cinsiyet, homofobi, heteroseksizm, kutsal aile, din ve kadın sorunu denen 'sözlük sorunsalları'ndan bazıları olabilir. bense, koca bir ömrün başını, günün birinde kadınlardan bir kadın, şehirlerden bir şehirde kendini yapayalnız ve kocaman bir cehennemin içinde hissetmesin diye yemiş birisi olabilirim. kalkan niyetine kullandığım koca ömrüme rağmen, kutsal aileye, dine, heteroseksizme, homofobiye, toplumsal cinsiyete yenilmiş olabilirim. ben 'cinsiyet' denen şeye yenilmiş birisi olabilirim ve o kadından başka konuşacak kimsem olmayabilir. ben o kadınla konuşurum tamam mı? açarım bir başlık, konuşurum. o da okur muhtemelen; ikimiz de kazanırız. ama aslında başkaları da kazanırlar. nasıl kazanırlar? bir acı kayıt altına alınmış olur. bir acı, bir 'melahat' kavramı, lezbiyen bir kadının ne yapsa ne etse olduramadığı bir dünya falan... ve belki günün birinde, denk gelir de tüm bunlardan haberi olmayan birisi okur. okuyunca o kişi, en az bir kişi daha kurtulmuş olur.

    demem o ki zartoşt ampam, herkesin mücadele yöntemi kendince. kendi becerileri, eğilimleri, istidatları, dünyaya baktığı yer doğrultusunda yani... ben büyük büyük lafların edildiği, teori içeren, okuyanların tüylerini diken diken eden, bilgiye, birikime, bakış açısına, yeni ufuklara gebe entryler giremem. çünkü ben, daha önce de belirttiğim gibi dünyayı falan değil, bir bilemedin iki, en olmadı üç, taş çatlasa dört insanı kurtarmaya çalışıyorum. bununla birlikte, büyük büyük lafların edildiği, teori içeren entryleri de keyifle okuyabiliyorum.

    yani bana soracak olursan, isteyen tecavüz deneyimini anlatsın, isteyen 'günah çukurundayım' diyerek tanımadığı birisiyle evlenen eski sevgilisine mektup yazsın, isteyen radikal feminzmle ilgili makale döşesin, isteyen 'ay dibim geldi ampalar' diye başlık açsın. yeter ki erkek egemen ve heteroseksist sistemi besleyip semirten söylemlerden, imalardan ve bakış açılarından uzak durulsun.

    öpüyorum zartoşt ampam.

  • araştırmadan kaynaklanır. bir şeyi reddetmek için önce onu bilmek gerekir. hatta ateistlerin büyük çoğunluğu, sadece müslümanlığı değil, diğer dinleri de çok iyi bilir. tabi ateizmi ilgi çekme unsuru olarak görüp, ben ateist oldum diye ortalığa zıplayan ergenden bahsetmiyorum.
    dini kikapları okuyup anlayıp, inanmaya devam da edebilir bir insan.
    dini kitapları okuyup anlayıp, inanmamayı da seçebilir.
    her tür genelleme yanlıştır.
    (bkz: ateizm)

  • mutlaka takip edilmesi gerektiğini düşünüyorum bu bloğun. belki de bloğun kurucuları sözlük yazarıdır ya da eskiden burada yazmışlardır, bilemiyorum. ama gerçekten muhteşemler. her şey bilimsel ve her şey iyi niyetli.
    http://kizkardeslikicin.tumblr.com/
    blog bu. yazarlardan birine mesaj attım, sözlükte yazmaları için. belki de eskiden yazmışlardır burada, ben yine de söyledim. bütün yazıları okumak için sabırsızlanıyorum

    2
  • Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /home/edepsizsozluk/public_html/system/modules/system/profile.php on line 91
  • resmen şişirilmiş bir balon. hayır olay bağlamalı falan olacaksa zaten tarkan yıllar önce yapmış. izliyoruz efendim

    https://www.youtube.com/watch?v=LJ9FpMXJmwY

    (bkz: tarkan'ın elli tonu)

    2
  • bazı yazarlar kızacak biliyorum ama;

    "ne mutlu türküm diyene."

  • bilgisayarın başından kalkıp mutfağa gitmek, yiyecek bir şeyler hazırlamak ve tekrar bilgisayarın başına dönmek spor sayılır mı? lütfen sayılsın :(

  • Kurda sormuşlar boynun neden kalın diye o tuttuğun boynum değil sen bırak o incelir demiş

    3
... tümü ...

bizi takip edin

kırmızı elma sözlük © 2010 - 2015

kırmızı elma sözlük, içeriği dünyanın değişik noktalarında bulunan yazarlarca oluşturulan bağımsız bir platformdur. kırmızı elma sözlük içeriği herhangi bir ön denetimden geçmeksizin yayımlanmakta ve doğruluğu garanti edilememektedir. bu web sitesinde yaratabileceği hukuki sakıncalar başta olmak üzere olumsuz bir durumla karşılaştığınızı düşünüyorsanız lütfen iletişim bölümünden kırmızı elma sözlük ekibi ile irtibata geçiniz. kırmızı elma sözlük dahilindeki her türlü içerik creative commons by-nc-nd koşulları altında lisanslanmıştır. içerik, kaynağı belirtilmek ve üzerinde değişiklik yapmamak koşuluyla ticari olmayan amaçlarla kullanılabilir.
LGBT Pride


webölye web design & web programming
powered by webölye

bir takım şeyler: iletisim / şikayet / reklam - s.s.s. - istatistikler - facebook - twitter - tumblr